Bent u niet tevreden over de manier waarop een medewerker van ons zich tegenover u gedraagt? Bijvoorbeeld u voelt zich niet gerespecteerd of gehoord. Dan kunt u een klacht indienen. Klachten zijn altijd gericht aan een persoon en gaan over het gedrag van een medewerker die contractueel aan onze organisatie verbonden is. U kunt geen klacht indienen over het niet krijgen van een maatwerkvoorziening of het aantal toegekende uren. Hiervoor geldt de wettelijke bezwaar- en beroepsprocedure.

Wie kan een klacht indienen?
U kunt zelf een klacht indienen, maar ook uw eventuele wettelijk vertegenwoordiger mag dit doen. Onder wettelijk vertegenwoordiger verstaan wij: ouder, voogd, curator of een ander die op grond van de wetgeving of na een rechtelijke uitspraak uw belangen behartigt.

Natuurlijk gaat u eerst in gesprek met degene waar het om gaat. Lukt dit niet dan kunt u een gesprek met de teamleider aanvragen.

Komt u er niet uit dan kunt u een gesprek aanvragen met de klachtenfunctionaris van Amaryllis. Tel. 058-3030 400. Zij zal samen met u kijken naar een oplossing. In de meeste gevallen wordt een klacht naar tevredenheid afgehandeld. Soms lukt dit niet en dan kunt u de onafhankelijke klachtencommissie inschakelen. Amaryllis is aangesloten bij de Klachtencommissie, verpleging en gehandicaptenzorg Friesland. Postbus 87, 8470 AB  Wolvega. Kijk voor meer informatie op www.kvvgfriesland.nl