Klachtenprocedure
Ben je niet tevreden over hoe een medewerker van Amaryllis zich naar jou gedraagt? Voel je je bijvoorbeeld niet gerespecteerd of gehoord? Dan kun je een klacht indienen.
Klachten zijn altijd gericht aan een persoon en gaan over het gedrag van een medewerker. Je kunt geen klacht indienen over het niet krijgen van een maatwerkvoorziening of het aantal toegekende uren. Hiervoor geldt de wettelijke bezwaar- en beroepsprocedure.
Wie kan een klacht indienen?
Als je ondersteuning ontvangt van één van onze medewerkers, dan kun je zelf een klacht indienen. Heb je een wettelijk vertegenwoordiger, dan mag die ook voor jou de klacht indienen.
Onder wettelijk vertegenwoordiger verstaan wij: ouder, voogd, curator of iemand anders die op grond van wetgeving of na een rechtelijke uitspraak jouw belangen behartigt.
Hoe kun je een klacht indienen?
Ga eerst in gesprek met de medewerker waar het om gaat. Lukt dit niet dan kun je een gesprek met de teamleider aanvragen.
Kom je er samen niet uit, dan kun je een gesprek aanvragen met de klachtenfunctionaris van Amaryllis. De klachtenfunctionaris kun je bereiken via telefoon, email of het klachtenformulier:
058 303 04 00
info@amaryllisleeuwarden.nl
Klachtenformulier
"*" geeft vereiste velden aan